Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις που θα αφορούν τη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική και στη μαθησιακή διαδικασία
Θα μπορούν να κατανοήσουν τα θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα που προκύπτουν από την χρήση των ΤΠΕ
Θα δύνανται να υιοθετήσουν και να αξιολογήσουν τις ΤΠΕ με τον πλέον κατάλληλο τρόπο στη διδακτική διαδικασία
Θα μπορούν να αναγνωρίσουν τη συμβολή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και τη μαθησιακή διαδικασία και να προσδιορίζουν τα μοντέλα ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
Θα μπορούν να διακρίνουν την κατηγορία εκπαιδευτικών λογισμικών και μαθησιακών περιβαλλόντων ανάλογα με τη θεωρία μάθησης που ακολουθείται και να μελετούν καλές πρακτικές σεναρίων διδασκαλίας με την υποστήριξη των ΤΠΕ
Γενικές Ικανότητες
Αυτόνομη Εργασία Ομαδική Εργασία
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Μελέτη της χρήσης και της αξιοποίησης των ΤΠΕ στη διδακτική και στη μαθησιακή διαδικασία μέσω ενεργών παιδαγωγικών μεθόδων και τρόπων μάθησης, συμβάλλοντας σε μια διδασκαλία καλύτερης ποιότητας
Χρονολογικές φάσεις ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαίδευσης
Μοντέλα/προσεγγίσεις εισαγωγής και ένταξης των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ
Διδακτικές προσεγγίσεις και ΤΠΕ
Εκπαιδευτικοί και ΤΠΕ
Εκπαιδευτικά σενάρια (σενάρια διδακτικά), Αναλυτικά προγράμματα και ΤΠΕ στην Ελληνική εκπαίδευση
Εικονικό εργαστήριο
Κατασκευή και χρήση κατάλληλα σχεδιασμένου διαδικτυακού χώρου ως εργαλείου υποστήριξης μαθημάτων, ασύγχρονου και σύγχρονου (HTML, Κειμενογράφος για την HTML, Επικεφαλίδα, τίτλος, σώμα, Μορφοποίηση κειμένου, Λίστες, Εικόνα, κείμενο και εικόνα, Σύνδεσμοι, Πίνακες, Γνωριμία με Εκπαιδευτικά Λογισμικά)
Σχετική νομοθεσία
Γραπτή τελική εξέταση:
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
Ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών
Ανοιχτού τύπου/Σύντομης απάντησης
Ευγένιος Π. Αυγερινός, Γιώργος Κόκκινος, Γεώργιος Παπαντωνάκης, Αλιβίζος Σοφός (επιμ.), Νέες τεχνολογίες και επιστήμες της αγωγής, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 24195, 2007, Μεταίχμιο Α.Ε., ISBN: 978-960-455-221-4.
Κοτοπούλης Β. Θωμάς, Νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41957094, 2013, Γρηγόρη Χριστίνα & ΣΙΑ, ISBN: 978-960-333-824-6.
Κόμης, Β. (2004). Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των τεχνολογιών πληροφορίας και των επικοινωνιών. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών