2009
Επίκουρη καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο Κοινωνική Δημογραφία & Ανθρωπογεωγραφία. Η Ιφιγένεια Κοκκάλη είναι Διδάκτωρ Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Αστικών Σπουδών (Institut Français d’Urbanisme/ IFU), με ειδίκευση στη διεθνή μετανάστευση και τις πολιτικές ενσωμάτωσης μεταναστευτικών πληθυσμών. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με μεταπτυχιακές σπουδές στη χωρική διακυβέρνηση (2003) στην Ecole Nationale des Ponts et Chaussées και το IFU, και υπήρξε υπότροφος ΙΚΥ για την περίοδο 2002-2006.
Έχει εργαστεί ως ερευνήτρια σε πανεπιστημιακά ιδρύματα στην Ελλάδα, την Γαλλία και την Ιταλία, σε ζητήματα που εκτείνονται από τις πολιτικές κοινωνικο-χωρικής ενσωμάτωσης μεταναστών, μειονοτήτων και ευάλωτων πληθυσμών στις πόλεις ως και σε ζητήματα εθνοτικού και σχολικού διαχωρισμού. Έχει διδάξει στο Ινστιτούτο Πολεοδομίας της Γαλλίας (IFU), στο Παρίσι, στο Τμήμα Χωροταξίας & Ανάπτυξης του ΑΠΘ, και στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου (Politechnico di Milano), στο οποίο εργάστηκε την περίοδο 2014-2016 ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια. Έχει επίσης διατελέσει συντονίστρια σε ευρωπαϊκά προγράμματα συνεργασίας με πολλούς εταίρους στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας, στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο της Φλωρεντίας (European University Institute/ EUI) κλπ. Από το 2016 έως το 2019 εργάστηκε ως Ειδική Συνεργάτιδα στην Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του Υπουργείου Παιδείας, και υπήρξε γενική συντονίστρια για την Εκπαίδευση Προσφύγων στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου (Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος, Κως και Λέρος), και για την προσχολική εκπαίδευση σε όλη την επικράτεια. Έχει επίσης εργαστεί ως μόνιμη υπάλληλος του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου (2019-2022), στο οποίο υπήρξε στέλεχος της Διαχειριστικής Αρχής (Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας και άλλων Πόρων/ ΕΥΣΥΔ ΤΑΜΕΤΕΑΑΠ) για δύο χρόνια (2020–2022).
2009
Διδάκτωρ Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Αστικών Σπουδών «Αλβανικές μεταναστεύσεις στην Ελλάδα: μεταναστευτικές στρατηγικές και μορφές προσαρμογής» [«Migrations albanaises en Grèce; stratégies migratoires et modes d’adaptation»
Institut Français d’Urbanisme (Université Paris 8)/ Γαλλικού Ινστιτούτου Πολεοδομίας (8ο Πανεπιστήμιο Παρισιού), Παρίσι, Γαλλία
2003
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Χωρική Διακυβέρνηση (Diplôme d’Etudes Approfondies/ DEA Mutations Urbaines et Gouvernance Territoriale),
Ecole Nationale des Ponts et Chaussées & Institut Français d’Urbanisme (Université Paris 8)/ Γαλλικό Ινστιτούτο πολεοδομίας (8ο Πανεπιστήμιο Παρισιού) & Εθνική Σχολή «Γεφυρών και Οδών» της Γαλλίας, Παρίσι, Γαλλία
2001
Δίπλωμα Μηχανικού Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης
Πολυτεχνική Σχολή Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος , Ελλάδα
2000
Συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Σωκράτης – Έρασμος
Centre d’Etudes Supérieures d’Aménagement, Université François Rabelais, Tours / Κέντρο Ανώτατων Σπουδών Χωροταξίας, Πανεπιστήμιο Ραμπελέ, Τουρ, Γαλλία
Προσκλήσεις για εισηγήσεις σε εθνικά συνέδρια, δίκτυα και workshops
1_2014-2016: POLIMI International Fellowship για την εκπόνηση μεταδιδακτορικής έρευνας στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου από διεθνείς ερευνητές/ ερευνήτριες. Πρόσκληση του Πολυτεχνείου του Μιλάνου για 100 Διεθνείς μεταδιδακτορικούς ερευνητές και ερευνήτριες σε όλα τα γνωστικά πεδία ενδιαφέροντος του Πολυτεχνείου.
2_ 2012-2013: Υποτροφία του Γραφείου Νεότητας της Μεσογείου (Office Méditerranéen de la Jeunesse) για την παρακολούθηση του χειμερινού εξαμήνου του Μεταπτυχιακού “Πληθυσμός, Développement, των προοπτικών”, στο Institut d’Etudes Démographiques de l’Université Montesquieu Bordeaux IV.
3_ 2002 –2006: Υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), για μεταπτυχιακές-διδακτορικές σπουδές στη Γαλλία (τομέας “Ευρωπαϊκή Ένωση, Περιφερειακή Πολιτική και Ανάπτυξη του Χώρου” ).
2022 – Επίκουρη Καθηγήτρια Κοινωνικής Δημογραφίας & Ανθρωπογεωγραφίας στο Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης/ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
2019 – 2022_ Μόνιμη υπάλληλος του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου [Αποσπασμένη από 15/07/2020 στην Ειδική Υπηρεσία. Συντονισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας και άλλων Πόρων /ΕΥΣΥΔ ΤΑΜΕΤΕΑΑΠ από την Υπηρεσία Ασύλου του Υπουργείου]
2016 – 2019_ Ειδική Συνεργάτις Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (IOM) στην Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την Υλοποίηση του προγράμματος του ΥΠΠΕΘ “Εκπαίδευση Προσφυγοπαίδων”.
2014–2016 Μεταδιδακτορική (POST–DOC) ερευνήτρια στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου, Τμήμα Αρχιτεκτονικής & Αστικών Σπουδών / Politecnico di Milano, Dipartimento di Archittetura e Studi Urbani/DAStU
2012–2014 Project Manager στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας (Ιταλία)/ Università degli Studi di Firenze, Scuola di Ingegneria
2011 – 2012 Επισκέπτρια ερευνήτρια στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο της Φλωρεντίας/ Robert Schuman Centre for Advanced Studies, European University Institute, Φλωρεντία, Ιταλία.
2010 – 2011 Κύρια ερευνήτρια & Βοηθός συντονίστρια στο Ερευνητικό Πρόγραμμα του 7ου Πλαισίου Στήριξης (7FP) ACCEPT PLURALISM – Tolerance, Pluralism and Social Cohesion: Responding to the Challenges of the 21st Century in Europe. Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο της Φλωρεντίας/ European University Institut, Robert Schuman Centre for Advanced Studies
2009_ Διδάσκουσα Αγγλικών (αναπληρώτρια) στο δημόσιο γυμνάσιο Paul Eluard (Ευαίσθητη Αστική Ζώνη της περιφέρειας του Παρισιού/ ZUS), Vingeux-sur-Seine, Γαλλία
2019-2021 Κύρια ερευνήτρια και συντονίστρια του Πακέτου Εργασίας 4 (Εκπαίδευση Προσφύγων) του έργου «Beyond the ‘refugee crisis’: investigating patterns of integration of refugees and asylum seekers in Greece» (BRECHt), που υλοποιείται στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης «1η Προκήρυξη ΕΛΙΔΕΚ για την ενίσχυση Μεταδιδακτορικών Ερευνητών/τριών» (συν-διαμόρφωσή της πρότασης BRECHt που κατατέθηκε τον Μάιο 2017 σε συνεργασία με τον Επιστημ. Υπεύθυνο του έργου Δρ. Δ. Παρσάνογλου).
2014–2016 Μεταδιδακτορική έρευνα με τίτλο: “Diversity, inter-ethnic coexistence and conflict in the cityspace”.
Μέλος της Ομάδας έργου για το σχεδιασμό και την υλοποίηση της μελέτης “Segregazione scolastica a Milano”, σχετικά με τον Σχολικό διαχωρισμό στην Περιφέρεια του Μιλάνου, που παραγγέλθηκε και χρηματοδοτήθηκε από την Δημαρχία του Μιλάνου. Πολυτεχνείο του Μιλάνου, Τμήμα Αρχιτεκτονικής & Αστικών Σπουδών / Politecnico di Milano, Dipartimento di Archittetura e Studi Urbani/DAStU
2010 – 2012 Ερευνητικό Πρόγραμμα του 7ου Πλαισίου Στήριξης (7FP) ACCEPT PLURALISM – Tolerance, Pluralism and Social Cohesion: Responding to the Challenges of the 21st Century in Europe (Επιστ. υπεύθυνη: καθ. Α. Τριανταφυλλίδου). Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο της Φλωρεντίας/ European University Institut, Robert Schuman Centre for Advanced Studies
Kokkali, I. (2010), Migrants albanais en Grèce: de la dissimulation identitaire à l’invisibilité territoriale. Sarrebruck: Editions Universitaires Européennes. σ.σ. 473.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΜΕ ΚΡΙΤΕΣ (επιλογή)
Κοκκάλη Ι., Βλασσόπουλος Γ., Καρλαγάνης Π. (2020). Παραδοτέο 4.1 Critical overview of educational and training policies addressed to refugees and asylum seekers του έργου «Beyond the ‘refugee crisis’: investigating patterns of integration of refugees and asylum seekers in Greece»/ BRECht, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.
Παρσάνογλου Δ., Ι. Κοκκάλη, Ν. Κουραχάνης (2019). Παραδοτέο 2.2 «Research design, interview guide, identification and access to available data sources» του έργου «Beyond the ‘refugee crisis’: investigating patterns of integration of refugees and asylum seekers in Greece»/ BRECht, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.
Συμβολή στην έκθεση Global Education Monitoring Report (GEM) 2019 με τίτλο «Migration, displacement and education: building bridges, not walls», καθώς και στην ελληνική μετάφραση της εκτενούς περίληψης της έκθεσης (Συνεργασία με τον Μάνο Αντωνίνη, Διευθυντή του Global Education Monitoring Report).
Kokkali (2016), Off the responsibility of planners and planning?, Κείμενο για το Blog του επιστημονικού περιοδικού Revue Urbanisme.
Ranci, C., G. Como, I. Kokkali and F. Manfredini (2015), Segregazione scolastica a Milano [Σχολικός διαχωρισμός στο Μιλάνο], background report (αδημοσίευτη), Δήμος Μιλάνου – Διεύθυνση για την Εκπαίδευση και τη Μετανάστευση.
Triandafyllidou, A. and I. Kokkali (2010), Tolerance and Cultural Diversity Discourses in Greece, Country Report on Tolerance and Cultural Diversity Discourses, project ACCEPT PLURALISM, European University Institute, Florence, Italy.
Kokkali, I., (2013), City representations and the selective visibility of the (ethnic) ‘Others’. A short note on the fervent ‘diversity discourse’ in Europe, iQuaderni#2: Urban Representations.
Kokkali, I., (2010), “Spatial proximity and social distance: Albanian migrants’ invisible exclusions. Evidence from Greece”. Κείμενο της ανακοίνωσης στο συνέδριο της Παγκόσμιας Τράπεζας Poverty and Social Inclusion in the Western Balkans, Βρυξέλλες, Belgium, 14-15 Δεκεμβρίου 2010. Διαθέσιμο στην ψηφιακή βιβλιοθήκη της Παγκόσμιας Τράπεζας/ The World Bank Microdata Library [https://microdata.worldbank.org/index.php/citations/943]
Kokkali, I., (2008), «Etre Albanais» en Grèce: modes d’adaptation de migrants à un climat social général hostile», Passerelle ; mobilités des savoirs, N°8 (Δεκέμβριος), σ.9.
Kotzamanis, B., Kokkali, I., Kotzamanis, A., & M. Agorastakis (2006), Survey on Albanian Immigrants in Greece. Αδημοσίευτη τελική έκθεση του ερευνητικού προγράμματος της Παγκόσμιας Τράπεζας «Supporting the Design of Migration Policies: an Analysis of Migration Flows between Albania and Greece». Laboratory of Demographic and Social Analysis/ Εργαστήριο Δημογραφικών & Κοινωνικών Αναλύσεων, ΤΜΧΠΑ/ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος (Μάιος 2006).
Kokkali, I., (2002), «Οι πρόσφατες εξελίξεις στη νοτιοανατολική Ευρώπη και ο ρόλος της Θεσσαλονίκης», Σειρά Ερευνητικών Εργασιών/Discussion Paper series, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, No.3, Βόλος, σ.50.
Kokkali, I. (2018), «Virginie Baby-Collin, Sylvie Mazzella, Stéphane Mourlane, Céline Regnard et Pierre Sintes (dir.), Migrations et temporalités en Méditerranée. Les migrants à l’épreuve du temps, XIXe-XXIe siècle», Diasporas 32 : 223-226.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr