1. Γενικοί στόχοι – Γενικά μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής έχει αποκτήσει τις βασικές γνώσεις οικολογίας, έχει κατανοήσει και είναι σε θέση να ερμηνεύσει τις σχέσεις αλληλεξάρτησης και αλληλεπίδρασης μεταξύ των δομικών στοιχείων ενός οικοσυστήματος, έχει την ικανότητα αναγνώρισης των ελληνικών οικοσυστημάτων και να εξετάσει τα χαρακτηριστικά τους. Δύναται να εξετάσει περιπτώσεις διαχείρισης οικοσυστημάτων του ελληνικού χώρου μέσα από μελέτες περίπτωσης, να συνδυάσει τις αποκτηθείσες γνώσεις, να αξιολογήσει τα μέτρα προστασίας και διαχείρισης και να κρίνει την ορθότητά τους, αναπτύσσοντας τα κατάλληλα επιχειρήματα. Μέσα από τη εργασία δε που παρουσιάζουν (αν και είναι προαιρετική, επιλέγεται από το 90-95% των φοιτητών), αποδεικνύουν την ικανότητά τους να συλλέγουν δεδομένα, να τα αξιολογούν, να αναζητούν σχετικές με το θέμα της εργασίας τους πηγές από τη διεθνή κι ελληνική βιβλιογραφία, να τις συνθέτουν και να κοινοποιούν πληροφορίες και ιδέες στο κοινό. Πως εξειδικεύονται στις παρακάτω κατηγορίες 1.1. Γνώσεις Χαρακτηριστικά συστημάτων, αρνητική και θετική ανάδραση, Δομή και λειτουργία οικοσυστημάτων, Περιβαλλοντικοί παράγοντες, Οργάνωση σε επίπεδο πληθυσμού (αλληλεπιδράσεις, φυσική επιλογή και εξέλιξη, στρατηγικές επιβίωσης, ανθρώπινος πληθυσμός και μεταβολές του), Οργάνωση σε επίπεδο οικοσυστημάτων (ροή ενέργειας, παραγωγικότητα, βιογεωχημικοί κύκλοι και διαταραχές τους, ανάπτυξη και εξέλιξη οικοσυστημάτων στο χρόνο), αξίες-αλλοιώσεις και υποβάθμιση φυσικού περιβάλλοντος, προστασία του τοπίου, ανάπτυξη και περιβάλλον (οικολογικές προσεγγίσεις της ανάπτυξης, δίλλημα μεταξύ ανάπτυξης και περιβάλλοντος), κύρια γνωρίσματα χερσαίων και υδατικών οικοσυστημάτων, μεγαδιαπλάσεις, χερσαία και υδατικά φυσικά οικοσυστήματα του ελληνικού χώρου, παραδείγματα διαχείρισης οικοσυστημάτων-σχολιασμός. 1.2. Δεξιότητες Κριτική διαχειριστικών πρακτικών σε οικοσυστήματα με βάση τις αποκτηθείσες γνώσεις 1.3. Ικανότητες
|
Χαρακτηριστικά συστημάτων, αρνητική και θετική ανάδραση, Δομή και λειτουργία οικοσυστημάτων, Περιβαλλοντικοί παράγοντες, Οργάνωση σε επίπεδο πληθυσμού (αλληλεπιδράσεις, φυσική επιλογή και εξέλιξη, στρατηγικές επιβίωσης, ανθρώπινος πληθυσμός και μεταβολές του), Οργάνωση σε επίπεδο οικοσυστημάτων (ροή ενέργειας, παραγωγικότητα, βιογεωχημικοί κύκλοι και διαταραχές τους, ανάπτυξη και εξέλιξη οικοσυστημάτων στο χρόνο), αξίες-αλλοιώσεις και υποβάθμιση φυσικού περιβάλλοντος, προστασία του τοπίου, ανάπτυξη και περιβάλλον (οικολογικές προσεγγίσεις της ανάπτυξης, δίλλημα μεταξύ ανάπτυξης και περιβάλλοντος), κύρια γνωρίσματα χερσαίων και υδατικών οικοσυστημάτων, μεγαδιαπλάσεις, χερσαία και υδατικά φυσικά οικοσυστήματα του ελληνικού χώρου, παραδείγματα διαχείρισης οικοσυστημάτων-σχολιασμός, κριτική με βάση τις ήδη αποκτηθείσες γνώσεις.
Προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης
Κριτήρια αξιολόγησης | Προσδιορισμός βαρύτητας |
Γραπτή εξέταση | 80% |
Γραπτές εργασίες, τεστ | 20% |
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές μέσω προφορικής επικοινωνίας αλλά και μέσω του eclass. Επίσης, Ο κάθε φοιτητής/φοιτήτρια, μπορεί να δει το γραπτό του/της αλλά και τις διορθώσεις επάνω στο τεύχος της γραπτής εργασίας.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr