1. Γενικοί στόχοι – Γενικά μαθησιακά αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι η ανάλυση των στοιχείων φυσικών και ανθρωπογενών που απαρτίζουν το περιβάλλον, η ανάλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και των επιπτώσεών τους στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Επιπλέον, στόχος είναι η ανάλυση των αρχών της περιβαλλοντικής πολιτικής και η ανάδειξη της σπουδαιότητας άσκησης περιβαλλοντικής πολιτικής ως μέσο για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Στόχοι του μαθήματος είναι η εμβάθυνση σε θέματα περιβαλλοντικής τεχνολογίας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Πως εξειδικεύονται στις παρακάτω κατηγορίες 1.1. Γνώσεις Ο φοιτητής-τρια θα είναι σε θέση 1. Να κατανοεί τις βασικές αρχές της αειφορίας και της αειφορικής διαχείρισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων. 2. Να κατανοεί τις βασικές διεργασίες της ρύπανσης και τις επιπτώσεις τους στον άνθρωπο και το περιβάλλον. 3. Να κατανοεί τις βασικές αρχές και τις προτεραιότητες της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. 4. Να κατανοεί τις αρχές και τα μέσα άσκησης της περιβαλλοντικής πολιτικής. 5. Να κατανοεί τις αρχές του περιβαλλοντικού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. 1.2. Δεξιότητες Ο φοιτητής-τρια θα είναι σε θέση · Να αναγνωρίζει τα περιβαλλοντικά προβλήματα υπό το πρίσμα των προτεραιοτήτων της περιβαλλοντικής νομοθεσίας · Να αναλύει ειδικά περιβαλλοντικά θέματα και να χρησιμοποιεί τα κατάλληλα εργαλεία περιβαλλοντικής διαχείρισης · Να χρησιμοποιεί τις αρχές του περιβαλλοντικού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων 1.3. Ικανότητες Ο φοιτητής-τρια θα είναι σε θέση |
Να χρησιμοποιεί επιστημονικές μεθοδολογίες επίλυσης προβλημάτων που σχετίζονται με τον περιβαλλοντικό σχεδιασμό.
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο φοιτητής/φοιτήτρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
· Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων με τη χρήση τεχνολογιών σχετικά με τον περιβαλλοντικό σχεδιασμό · Λήψη αποφάσεων απέναντι στα περιβαλλοντικά προβλήματα · Παραγωγή ερευνητικών ιδεών που σχετίζονται με τον περιβαλλοντικό σχεδιασμό · Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον μέσω της ανάλυσης της ψυχολογίας και των κοινωνικών τάσεων απέναντι στο περιβάλλον · Ικανότητα αναζήτησης διεθνών και εγχώριων βιβλιογραφικών πηγών, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών · Ικανότητα εκπόνησης αυτόνομης, αλλά και ομαδικής εργασίας σε ένα μελλοντικό διεπιστημονικό περιβάλλον · Ικανότητα στην άσκηση κριτικής, μέσα από τις παρουσιάσεις των ατομικών/ομαδικών εργασιών, αλλά και ανάπτυξης επιχειρημάτων. |
Τα περιεχόμενα του μαθήματος διακρίνονται σε δύο ενότητες:
Ενότητα 1
Ενότητα 2
Προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης
Κριτήρια αξιολόγησης | Προσδιορισμός βαρύτητας |
Γραπτή εξέταση | 70% |
Γραπτές εργασίες, τεστ | 30% |
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με προετοιμασία γραπτής εργασίας και προφορικής παρουσίασής της και τελική γραπτή εξέταση.
Οι εργασίες σκοπό έχουν να αναδείξουν κατά πόσο ο φοιτητής είναι σε θέση να διερευνήσει, να αναπτύξει και να τεκμηριώσει ένα ερευνητικό ερώτημα. Αυτό σχετίζεται με όλα τα επιμέρους μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος όπως τη γνώση, την κατανόηση, ανάλυση και σύνθεση πληροφοριών. Η προφορική παρουσίαση συνδέεται τόσο με την γνώση που έχει λάβει ο φοιτητής-τρια όσο και με την κατανόηση. Επιπλέον συνδέεται και με την ικανότητα να διερευνά στη διεθνή βιβλιογραφία, αλλά και να εκθέτει τις απόψεις του και να τις τεκμηριώνει μπροστά σε κοινό.
Στην τελική γραπτή εξέταση, οι ερωτήσεις στις οποίες καλούνται οι φοιτητές να απαντήσουν ανήκουν σε τρεις κατηγορίες: α) ερωτήσεις που αποσκοπούν στην εξακρίβωση της γνώσης που έχουν λάβει, β) ερωτήσεις που αποσκοπούν στην εξακρίβωση της κατανόησης των διαφόρων φαινομένων και της σύνδεσής τους με επιπτώσεις και αποτελέσματα και γ) ερωτήσεις που αποσκοπούν στην επίλυση προβλημάτων μέσω ανάλυση και/ή σύνθεσης πληροφοριών. Οι κατηγορίες των ερωτήσεων συνδέονται με τα ζητούμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
Το σύστημα αξιολόγησης και τα κριτήρια είναι σαφή, επαρκή και σε γνώση των φοιτητών.
Δεν υπάρχει διαδικασία αξιολόγησης της εξεταστικής διαδικασίας. Η διαφάνεια διασφαλίζεται από το γεγονός ότι οι παρουσιάσεις των φοιτητών είναι δημόσιες και ότι οι φοιτητές μπορούν να δουν το γραπτό τους και τη βαθμολογία τους από τους διδάσκοντες.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr