Το μάθημα έχει ως στόχο να εξοικειώσει τις φοιτήτριες και τους φοιτητές με τη λογική διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουν για να απαντήσουν σε ένα οποιοδήποτε ερευνητικό ερώτημα ανεξαρτήτως θέματος. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζονται διαδοχικά οι κύριες φάσεις της ερευνητικής διαδικασίας, ήτοι: –η διατύπωση του κεντρικού ερωτήματος, –η διερεύνηση του πεδίου, –η ανάπτυξη του προβληματισμού/προβληματικής –η δόμηση του μοντέλου ανάλυσης (διατύπωση των κεντρικών υποθέσεων και των βασικών εννοιολογικών εργαλείων, υποθέσεις και μοντέλα ανάλυσης) –η παρατήρηση (τι-ποιον-πώς παρατηρώ), –προσδιορισμός-επιλογή των μέσων παρατήρησης, έλεγχος και συλλογή δεδομένων –η ανάλυση των δεδομένων (συνοπτική παρουσίαση) –συμπεράσματα. Το μάθημα θα βοηθήσει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στην εκπόνηση των διπλωματικών τους εργασιών, ανεξαρτήτως θέματος, δεδομένου ότι παρουσιάζει την ερευνητική διαδικασία στα διαδοχικά της βήματα, από την διατύπωση του ερευνητικού ερωτήματος ως τη διατύπωση των συμπερασμάτων της έρευνας.
Προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης
Το περίγραμμα του μαθήματος αναφέρει τον τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών/φοιτητριών και βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΤΜΧΠΠΑ
Η αξιολόγηση γίνεται βάσει
2 μικρών τεστ προόδου στην διάρκεια του εξαμήνου που περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλής απάντησης : 20%,
του τελικού διαγωνίσματος : 65%
και μιας μικρής ατομικής εργασίας που παραδίδεται προ του τελικού διαγωνίσματος : 15%
Σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχει διάσταση απόψεων αναφορικά με τη βαθμολόγηση, οι φοιτητές / φοιτήτριες έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν αναβαθμολόγηση από τη ΓΣ του Τμήματος.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr