Γενικοί στόχοι – Γενικά μαθησιακά αποτελέσματα
Η διπλωματική εργασία είναι μια επιστημονική μονογραφία με έντονο το στοιχείο της πρωτοτυπίας στα γνωστικά πεδία των προπτυχιακών σπουδών. Βασικός της στόχος είναι να αποδειχθεί η ερευνητική ικανότητα του φοιτητή πάνω σε συγκεκριμένο ερευνητικό ερώτημα που έθεσε ο ίδιος. Η εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας ξεκινά από το 9ο (πρώτη φάση εκπόνησης – Διπλωματική εργασία Α) και ολοκληρώνεται κατά το 10ο εξάμηνο σπουδών (δεύτερη φάση εκπόνησης – Διπλωματική εργασία Β).
Σκοπό έχει να βοηθήσει τον φοιτητή αφενός να συστηματοποιήσει και να εφαρμόσει τις γνώσεις που απέκτησε από τις σπουδές του και αφετέρου να εμβαθύνει σε συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο. Για την επιλογή του θέματος ο φοιτητής έρχεται σε συνεννόηση με τον επιβλέποντα Καθηγητή, ο οποίος του παρουσιάζει τη θεματολογία και εφόσον ενδιαφέρει τον φοιτητή κάποιο από τα θέματα του το αναθέτει. Oι φοιτητές εκπονούν τη διπλωματική εργασία αναπτύσσοντας δική τους πρωτοβουλία, ενώ παράλληλα καθοδηγούνται από τον επιβλέποντα Καθηγητή.
Κατά την πρώτη φάση εκπόνησης της διπλωματικής εργασίας (Διπλωματική εργασία Α) , ο φοιτητής με τη βοήθεια του επιβλέποντος προσδιορίζει τους στόχους της εργασίας και το πλάνο εργασίας που θα ακολουθήσει, αφού πρώτα διερευνήσει την διεθνή βιβλιογραφία και τεκμηριώσει την πρωτοτυπία της εργασίας. Τα δεδομένα που συλλέγονται παρουσιάζονται στον επιβλέποντα ως προτεινόμενο σχέδιο πειραματικής ή θεωρητικής έρευνας το οποίο μπορεί υλοποιηθεί με τη σύμφωνη γνώμη του.
Πως εξειδικεύονται στις παρακάτω κατηγορίες
Γνώσεις
Δεξιότητες
Ικανότητες
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο φοιτητής/φοιτήτρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
Η πρώτη φάση εκπόνησης της διπλωματικής εργασίας περιλαμβάνει:
(α) την επισκόπηση και κριτική ανάλυση της υφιστάμενης ελληνόγλωσσης και διεθνούς βιβλιογραφίας,
(β) την ανάλυση και ερμηνεία του συγκεκριμένου αντικειμένου το οποίο πραγματεύεται και
(γ) την δημιουργία νέων θεωρητικών εργαλείων και μεθοδολογικών προσεγγίσεων στην υπό διερεύνηση επιστημονική περιοχή εάν χρειαστεί όπως για παράδειγμα με την χρήση μεθόδων πρωτογενούς έρευνας κλπ.
Φάση 1: Εντοπισμός του θέματος προς διερεύνηση, αρχική διερεύνηση των βιβλιογραφικών πηγών σε συνεννόηση με τον επιβλέποντα Καθηγητή
Φάση 2: Διατύπωση του ερευνητικού ερωτήματος και της μεθοδολογικής προσέγγισης που προτείνεται για την αντιμετώπισή του
Φάση 3: Ανάλυση και ταξινόμηση υφιστάμενης άμεσα σχετικής είτε γενικότερης βιβλιογραφίας, διερεύνηση των κατάλληλων αντίστοιχων ελληνικών και ξένων παραδειγμάτων
Φάση 4: Ολοκλήρωση της ανάλυσης και ερμηνεία των αποτελεσμάτων της έρευνας σε σχέση με το αρχικό ερευνητικό ερώτημα
Προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης
Κριτήρια αξιολόγησης | Προσδιορισμός βαρύτητας |
ΑΝΤΙΛΗΨΗ | 30% |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ | 30% |
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ | 20% |
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ | 20% |
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με βάση τις μαθησιακές απαιτήσεις του μαθήματος που τέθηκαν νωρίτερα.
Η αξιολόγηση της Διπλωματικής εργασίας Α ειδικότερα ενσωματώνεται στην αξιολόγηση της Διπλωματικής εργασίας Β του 10ου εξαμήνου που έπεται
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr