Γενικοί στόχοι – Γενικά μαθησιακά αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των παραγόντων που εμπλέκονται και επηρεάζουν το σχεδιασμό, την άσκηση και την αποτελεσματικότητα της περιφερειακής πολιτικής.
Πως εξειδικεύονται στις παρακάτω κατηγορίες
Γνώσεις
Γνώσεις: Με το πέρας του μαθήματος, οι φοιτητές / φοιτήτριες είναι σε θέση να κατανοούν το ρόλο των μέσων άσκησης περιφερειακής πολιτικής, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε εμπειρικό επίπεδο.
Δεξιότητες
Δεξιότητες: Με το πέρας του μαθήματος, οι φοιτητές / φοιτήτριες είναι σε θέση να συλλέγουν και να ερμηνεύουν δεδομένα και πληροφορίες που σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα των μέσων άσκησης περιφερειακής πολιτικής.
Ικανότητες
Ικανότητες: Με το πέρας του μαθήματος, οι φοιτητές / φοιτήτριες είναι σε θέση να εμφανίζουν κριτική στάση απέναντι στα «κλασικά» εργαλεία άσκησης περιφερειακής πολιτικής.
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο φοιτητής/φοιτήτρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
Με το πέρας του μαθήματος, οι φοιτητές / φοιτήτριες είναι σε θέση να προσεγγίζουν κριτικά τα ζητήματα άσκησης περιφερειακής πολιτικής υπό συνθήκες δημοσιονομικής στενότητας. Τούτο διασφαλίζεται από το περιεχόμενο των διαλέξεων του μαθήματος καθώς και από τον τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών / φοιτητριών.
ΔΙΑΛΕΞΗ | ΘΕΜΑ |
01 | Η προβληματική της περιφερειακής ανάπτυξης |
02 | Θεωρίες περιφερειακής ανάπτυξης: Επισκόπηση |
03 | Διαπεριφερειακές ανισότητες |
04 | Ενδοπεριφερειακές ανισότητες |
05 | Αναγκαιότητα, στόχοι, δίλημμα και πλαίσιο άσκησης της περιφερειακής πολιτικής |
06 | Μέσα άσκησης της περιφερειακής πολιτικής |
07 | Η περιφερειακή πολιτική της ΕΕ |
08 | Η περιφερειακή πολιτική της Ελλάδας |
09 | Η περιφερειακή κατανομή των δημοσίων επενδύσεων |
10 | ΠΕΠ και ΤΕΠ στην Ελλάδα |
11 | Αποκέντρωση και περιφερειακή ανάπτυξη |
12 | Καινοτομία, ανθρώπινο κεφάλαιο και περιφερειακή ανάπτυξη |
13 | Οικονομική κρίση, περιφερειακή ανάπτυξη και περιφερειακή ανθεκτικότητα |
Προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης
Κριτήρια αξιολόγησης | Προσδιορισμός βαρύτητας |
Ατομική εργασία | 30% |
Γραπτή εξέταση | 70% |
Η γραπτή εξέταση πιστοποιεί την κατανόηση των βασικών εννοιών του μαθήματος από μέρους των φοιτητών/φοιτητριών. Η ατομική εργασία πιστοποιεί την ικανότητα των φοιτητών/φοιτητριών να παρέχουν συγκεκριμένες λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα περιφερειακής ανάπτυξης.
Το περίγραμμα του μαθήματος αναφέρει τον τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών/φοιτητριών και βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του μαθήματος καθώς και στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Οι φοιτητές /φοιτήτριες παρακολουθούνται συστηματικά καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου και ιδιαίτερα κατά την εκπόνηση της ατομικής εργασίας. Προς αυτή την κατεύθυνση, οι διδάσκοντες έχουμε ανακοινωμένες ώρες γραφείου για τη διευκόλυνση των φοιτητών/φοιτητριών. Σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχει διάσταση απόψεων αναφορικά με τη βαθμολόγηση, οι φοιτητές/φοιτήτριες έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν αναβαθμολόγηση από τη ΓΣ του Τμήματος.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr