Σκοπός του μαθήματος είναι
Πως εξειδικεύονται στις παρακάτω κατηγορίες
Το μάθημα αποσκοπεί:
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές / φοιτήτριες θα είναι σε θέση να αποκτούν δεξιότητες που θα τους επιτρέπει να έχουν μια γενική επισκόπηση, από οικονομικής σκοπιάς σε σύγχρονα περιβαλλοντικά θέματα (όπως η υποβάθμιση της ποιότητας του περιβάλλοντος, η μείωση του στρώματος του όζοντος, η κλιματική αλλαγή, η όξινη βροχή, η κρίση ενέργειας, η κρίση τροφίμων, η ορθή διαχείριση του παράκτιου χώρου, αλιείας κ.λπ.) αλλά και σε θέματα που προκύπτουν από την (ύπερ)εκμετάλλευση των φυσικών πόρων.
Με το πέρας του μαθήματος, οι φοιτητές / φοιτήτριες είναι σε θέση:
Το μάθημα αποσκοπεί στην απόκτηση των ακόλουθων ικανοτήτων:
Τα παραπάνω διασφαλίζονται από το περιεχόμενο των διαλέξεων, την ενεργό συμμετοχή των φοιτητών κατά την διάρκεια των διαλέξεων, τις εργασίες που υλοποιούνται στο πλαίσιο του μαθήματος καθώς και μέσω της παρουσίασης των υποχρεωτικών εργασιών.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διάλεξη 1 | Εισαγωγικές έννοιες και ορολογίες της οικονομικής του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων – Αλληλεξάρτηση Οικονομίας και Περιβάλλοντος |
Διάλεξη 2 | Περιβαλλοντική σκέψη στην Οικονομική – Τα κύρια ρεύματα της σκέψης |
Διάλεξη 3 | Οικονομικά της Ευημερίας και το Περιβάλλον: Διακρίσεις των αγαθών – Καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων – Μερική και Γενική Ισορροπία |
Διάλεξη 4 | Θεωρία των εξωτερικοτήτων, δικαιώματα ιδιοκτησίας και περιβάλλον |
Διάλεξη 5 | Μέτρα άσκησης περιβαλλοντικής πολιτικής: Άμεσες ρυθμίσεις – Οικονομικά μέσα |
Διάλεξη 6 | Οικονομική αξιολόγηση του περιβάλλοντος: Έννοιες |
Διάλεξη 7 | Οικονομική αξιολόγηση του περιβάλλοντος: Μέθοδοι |
Διάλεξη 8 | Άριστη διαχείριση φυσικών πόρων: Θεωρία των εξαντλήσιμων φυσικών πόρων – Θεωρία των ανανεώσιμων φυσικών πόρων – Μετάβαση από εξαντλήσιμους σε ανανεώσιμους φυσικούς πόρους |
Διαλέξεις 9, 10, 11 και 12 | Ανάλυση περιβαλλοντικών προβλημάτων: Ενέργεια, όξινη βροχή, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η τρύπα του όζοντος, βιοποικιλότητα, ερημοποίηση, υγρά και στερεά απόβλητα, θαλάσσια ρύπανση |
Διάλεξη 13 | Ανασκόπηση της διδαχθείσας ύλης |
Κριτήρια αξιολόγησης | Προσδιορισμός βαρύτητας |
Προφορική εξέταση | 40% |
Γραπτή εξέταση | 60% |
Η γραπτή εργασία και η προφορική της παρουσίαση πιστοποιούν την κατανόηση των εννοιών και μεθόδων έρευνας (που διδάσκονται κατά το εξάμηνο) από μέρους των φοιτητών / φοιτητριών.
Η γραπτή εργασία και η προφορική παρουσίαση των αποτελεσμάτων της πιστοποιούν την ικανότητα των φοιτητών / φοιτητριών να εφαρμόζουν τις μεθόδους και να ερμηνεύουν συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Το περίγραμμα του μαθήματος αναφέρει τον τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών/φοιτητριών και βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του μαθήματος καθώς και στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχει διάσταση απόψεων αναφορικά με τη βαθμολόγηση, οι φοιτητές / φοιτήτριες έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν αναβαθμολόγηση από τη Συνέλευση του Τμήματος.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr