Γενικοί στόχοι – Γενικά μαθησιακά αποτελέσματα
Οι γενικοί στόχοι είναι πολλαπλοί: Αφ’ ενός η εκπαίδευση των φοιτητών στις βασικές έννοιες/αρχές της επιστήμης της Γεωδαισίας, και αφ’ ετέρου στην απόκτηση πρακτικών γνώσεων (μέσω εργαστηριακών ασκήσεων) ώστε να αποκτήσουν σημαντικές δεξιότητες για την σύγχρονη εφαρμογή του επιστημονικού αντικειμένου. Ταυτόχρονα παρουσιάζονται οι τρέχουσες τεχνολογίες και μελλοντικές τάσεις, ώστε ο φοιτητής να είναι ενήμερος για τις σύγχρονές εφαρμογές. Έμμεσος στόχος του μαθήματος είναι ο φοιτητής να αποκτήσει την μεθοδολογική ικανότητα εύρεσης νέας γνώσης στο αντικείμενο.
Πως εξειδικεύονται στις παρακάτω κατηγορίες
Γνώσεις
Δεξιότητες
Ικανότητες
Οι γενικές ικανότητες στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
Το περιεχόμενο του μαθήματος είναι σχεδιασμένο ώστε ο εκπαιδευόμενος να μάθει τις βασικές έννοιες της επιστήμης της Γεωδαισίας. Παρουσιάζονται αναλυτικά οι βασικές αρχές λειτουργίας των κλασικών και σύγχρονων γεωδαιτικών οργάνων και πραγματοποιούνται εργαστηριακές ασκήσεις στο ύπαιθρο για την καλύτερη κατανόηση του επιστημονικού αντικειμένου. Το μάθημα αποτελείται από τις ακόλουθες 13 διαλέξεις:
Διάλεξη 1: Εισαγωγή/Βασικές Έννοιες/Ορισμοί
Διάλεξη 2: Επιφάνειες & Συστήματα αναφοράς
Διάλεξη 3: Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
Διάλεξη 4: Περιγραφή – χρήση βασικών τοπογραφικών οργάνων
Διάλεξη 5: Μέθοδοι μετρήσεων γωνιών Ι
Διάλεξη 6: Μέθοδοι μετρήσεων γωνιών ΙΙ
Διάλεξη 7: Μέθοδοι μέτρησης μηκών
Διάλεξη 8: Θεμελιώδη Προβλήματα
Διάλεξη 9: Θεμελιώδη Προβλήματα (Εργαστήριο)
Διάλεξη 10: Μέθοδοι μετρήσεων και υπολογισμού υψομετρικών διαφορών
Διάλεξη 11: Εφαρμογή Γεωμετρικής χωροστάθμησης
Διάλεξη 12: Σύγχρονα Τοπογραφικά Όργανα
Διάλεξη 13: Δορυφορικός Εντοπισμός
Παράλληλα με τις διαλέξεις πραγματοποιούνται και εργαστηριακές ασκήσεις και ασκήσεις υπαίθρου που περιλαμβάνουν: βασικούς τοπογραφικούς υπολογισμούς (συντεταγμένες, αποστάσεις, γωνίες διεύθυνσης), μετατροπές συντεταγμένων (πολικές, καρτεσιανές), μετασχηματισμούς συντεταγμένων (μετάθεση, στροφή, κλίμακα), υπολογισμούς γεωμετρικών μεγεθών (αποστάσεις, εμβαδά) και εκτίμηση της ακρίβειάς τους (μετάδοση σφαλμάτων), σημάνσεις, επισημάνσεις, εξασφαλίσεις σημείων, αποτύπωση περιοχής μικρής έκτασης και χαράξεις χαρακτηριστικών σημείων (καθετότητες, παραλληλίες) με χρήση απλών τοπογραφικών οργάνων (ακόντιο, λιναίη, μετροταινία, ορθόγωνο, ταχύμετρο).
Προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης
Κριτήρια αξιολόγησης | Προσδιορισμός βαρύτητας |
Γραπτή τελική εξέταση | 70% |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 30% |
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα στους φοιτητές από την ηλεκτρονική σελίδα του μαθήματος και ανακοινώνονται κατ΄επανάληψη τόσο στις διαλέξεις της θεωρίας, όσο και στα εργαστηριακά μαθήματα. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου οι φοιτητές ενημερώνονται για τη βαθμολογία των εργαστηριακών ασκήσεων μέσω της πλατφόρμας e-class και για την καταχώριση της τελικής βαθμολογίας χρησιμοποιείται το Συστήμα Υποβοήθησης Διδασκαλίας (ClassWeb).
Η διαφάνεια στην αξιολόγηση εξασφαλίζεται με τους παρακάτω τρόπους:
α) Οι φοιτητές είναι ενήμεροι του τρόπου αξιολόγησης και βαθμολόγησης από την πρώτη εβδομάδα του εξαμήνου
β) Για κάθε εργαστηριακή άσκηση που παραδίδουν, ενημερώνονται για βαθμολογία/τυχόν λάθη και κατά περίπτωση είναι δυνατόν να επανα-υποβάλλουν διορθωμένη εργασία (εμπρόθεσμα)
γ) Τέλος, όταν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των γραπτών εξετάσεων, οι φοιτητές έχουν ένα εύλογο χρονικό διάστημα (ενημερώνονται μέσω ανακοίνωσης) να αμφισβητήσουν τον βαθμό και να γίνει επαναξιολόγηση.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr