Γενικοί στόχοι – Γενικά μαθησιακά αποτελέσματα
Εισαγωγή στα συστήματα γεωγραφικών πληροφοριών και στην επιστήμη γεωγραφικής πληροφορίας.
Πως εξειδικεύονται στις παρακάτω κατηγορίες
Απόκτηση γνώσης σχετικά με την επιστήμη της χωρικής πληροφορίας ή αλλιώς τη θεωρία των συστημάτων που επεξεργάζονται χωρικές πληροφορίες. Αναγνώριση των δυνατοτήτων και των περιορισμών των γεωγραφικών δεδομένων (κλίμακα, επικαιροποίηση, γεωμετρική και θεματική ακρίβεια). Εισαγωγή σε βασικές αναλυτικές μεθόδους και χωρικά μοντέλα. Κατανόηση του σφάλματος και της ασάφειας των γεωγραφικών δεδομένων.
Δεξιότητες
– Επίλυση προβλημάτων με χωρική πληροφορία και υποστήριξη αποφάσεων.
– Χρήση λογισμικού συστημάτων γεωγραφικών πληροφοριών για επεξεργασία δεδομένων.
– Χρήση λογισμικού συστημάτων γεωγραφικών πληροφοριών για παρουσίαση (χαρτογράφηση) αποτελεσμάτων.
Ικανότητες
– Ικανότητα διατύπωσης πραγματικών προβλημάτων με όρους και διαδικασίες συστημάτων γεωγραφικών πληροφοριών.
– Ικανότητα συγκέντρωσης και ομογενοποίησης γεωγραφικών δεδομένων από πραγματικές πηγές.
– Επάρκεια αυτόνομης επίλυσης προβλημάτων πολεοδομίας – χωροταξίας σε πραγματικές συνθήκες (π.χ. εφαρμογή κριτηρίων νομοθεσίας).
– Ικανότητα να ερμηνεύει χωρικές κατανομές φαινομένων όπως αυτές εμφανίζονται στον χάρτη.
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο φοιτητής/φοιτήτρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Λήψη αποφάσεων
Αυτόνομη εργασία
1 Εισαγωγή στα ΣΓΠ
2 Εισαγωγή δεδομένων
3 Ομογενοποίηση δεδομένων
4 Δομές δεδομένων – vector
5 Δομές δεδομένων – raster
6 Γενίκευση στα ΣΓΠ
7 Βάσεις Δεδομένων
8 Επίθεση χαρτών (map overlay)
9 Χωρική παρεμβολή
10 Χωρική ανάλυση και ΣΓΠ
11 Τρισδιάστατες εφαρμογές
12 Εφαρμογές ΣΓΠ
13 Επανάληψη – προετοιμασία για εξετάσεις
Προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης
Κριτήρια αξιολόγησης |
Προσδιορισμός βαρύτητας |
Γραπτές εξετασεις |
50% |
Εργαστηριακές εξετάσεις |
50% |
Οι φοιτητές εξετάζονται με ερωτήσεις που σχετίζονται με τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος.
Το σύστημα και τα κριτήρια αξιολόγησης των επιδόσεων των φοιτητών τους είναι γνωστά από το πρώτο μάθημα στο οποίο παρουσιάζεται το περίγραμμα.
Η διαφάνεια εξασφαλίζεται από το σύστημα πολλαπλής επιλογής (συγκεκριμένες απαντήσεις). Ο βαθμός κάθε ερώτησης είναι συγκεκριμένος και εκ των προτέρων γνωστός.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr